Tipy

Finská sauna pro pravé pro milovníky saunování

Saunování si pro své neodmyslitelné přínosy na lidský organismus získává stále větší oblibu v obou verzích. Klasická parní sauna s poléváním žhavých kamenů vodou se pořád drží, nicméně stejné obliby se dočkal i model finské sauny, kde se celý proces odehrává v suchu, jen žhavými kameny.

Pokud jste příznivci klasiky, nárazy páry se dají dělat ručně, nebo je může řídit automatika a tzv. výparník. Ten udržuje nastavenou teplotu i vlhkost vzduchu a průběžně „dopařuje“.

Pokud se chcete „pářit“ po svém

Jste jedni z těch, kteří si finskou saunu opravdu oblíbili? Dokonce natolik, že byste ji chtěli mít doma a saunovat se kompletně po svém, kdy chcete? Pokud tomu tak je, není lepší cesty než nás kontaktovat a domluvit se rovnou na dalším postupu. Protože finská sauna může být i součástí domu, bytu nebo třeba vaší chaty.

To už je ostatně starost pro naše techniky, kteří prozkoumají vámi zvolenou lokalitu a doporučí nejlepší řešení včetně kombinace materiálů a dalších doplňků pro finskou saunu.

Naše firma staví jen a výlučně v České republice a výlučně ruční výrobou. V zájmu skutečně špičkového servisu staví na místě zaměstnanci, kteří saunu přímo vyráběli.

Přínos pro tělo i duši

Říká se, že ve zdravém těle sídlí zdravý duch. A tělu se dá ke zdraví pobytem ve finské sauně poměrně dost pomoct, pokud se člověk drží několika základních pravidel. Když tak učiní, může si z těla vyplavit spoustu toxinů, posílit svou imunitu i termoregulaci, prokrvit končetiny a zlepšit zdraví pokožky.

Tohle všechno se samozřejmě odrazí i v rovině psychické pohody. Tělo vyplaví endorfiny (hormonů štěstí), jejichž přítomnost v těle působí zase na další složky. Člověk se tak obecně cítí lépe, zbaví se stresu a opravdu se uvolní.

Nebuďte v sauně moc dlouho

Zmínili jsme se o několika pravidlech pro přínosné saunování. V první řadě není dobré trávit ve finské sauně příliš mnoho času. Pokud začínáte, dejte si to po minutách a pozorujte vlastní tělo, jak na teplotní extrém reaguje. Pak postupně přidávejte, ale nebuďte v sauně déle než 15 minut. Ideální čas je někde mezi 5ti a 15ti minutami při vlhkosti kolem 20% a teplotě 90 – 100 stupňů Celsia.

Vždycky sledujte reakce svého těla a nepřecházejte z tepla do chladu skokově. Netrénovaný organismus zažívá teplotní šok a mohou se objevit i zdravotní problémy, které jste dosud nezaznamenali. V takovém případě rozhodně konzultujte saunování se svým lékařem. Finská sauna má nepopiratelně příznivý dopad na zdraví, ale nic se nemá přehánět.

Napište komentář